Rejtő Jenő: A szőke ciklon, avagy egy gentleman élete nem átjáróház

2024. július 15. (hétfő) 20.30 óra, Tószínpad
A Viharsarok Táncszínház előadása
Bizony, az élet nem fenékig lektűr. Még az olyan szakavatott tollforgatók is kerülhetnek alkotói válságba, mint Jenő, aki a feltűnni vágyó kezdő írók lendületével sóhajtozik az üres lap előtt. A könyvkiadónak hetykén azt ígérte, hogy délre kész a kézirat… És már reggel tíz óra van. Nézi ablakából a szemközti kávéházba igyekvő alakokat. Téma után szimatol. És érkezik is balról vehemens tempóban: a kávéház forgóajtaján beleng a végzet előszele: a Szőke ciklon! Jenő írni kezd, de olyan tempóban, hogy ember legyen a talpán, aki ezt követni tudja.

Dan Goggin: Apácák – Nunsense

2024. július 17. (szerda) 20.30 óra, Tószínpad
A Zenthe Ferenc Színház előadása
Lehetséges több mint ötven gombamérgezésben elhunyt apácáról és az afrikai lepratelepen átélt élményekről fergeteges vígjátékot írni? Bizarr ötlet, de Dan Gogginnak sikerült. Az Apácák című musical ősbemutatója az off-Broadwayn volt, ahol a darab óriási sikert aratott, 3672 alkalommal került színre! A salgótarjáni Zenthe Ferenc Színház előadása is oltári, a show egyszerűen mennyei!

Marc Camoletti: Boeing Boeing – Leszállás Párizsban

2024. július 19. (péntek) 20.30 óra, Várszínpad
A Sensum Arts előadása
Ha a „színházcsinálók” biztosra akarnak menni, akkor a bohózatok bohózatához nyúlnak, ez pedig nem más, mint a Boeing Boeing (Leszállás Párizsban). Camoletti komédiája még a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült, ugyanis ez a világon legtöbbet játszott vígjáték!!! Bernard, a fiatal francia sztárépítész, vérbeli playboy: menő lakásából Párizs csodálatos panorámájában gyönyörködhet, meg persze meseszép menyasszonyában, akit mámorosan szeret, de mámorosan szereti másik menyasszonyát is.

Kálmán Imre – 120 perc alatt a Föld körül

2024. július 20. (szombat) 20.30 óra, Tószínpad
A Monarchia Operett előadása
Zenés utazás az Operettkirály dallamaival! Varázsos dallamok, különleges ritmusok, felfokozott érzelmi kitörések. Keringők, polkák, vad tangók, bódító indiai hangzatok és fékezhetetlen magyar csárdások. Bárok és orfeumok mélye, paloták tükörterme, mesés búvóhelyek érzékisége.

Dés László-Geszti Péter-Grecsó Krisztián-Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk

2024. július 21. (vasárnap) 20.30 óra, Tószínpad
A Pannon Várszínház előadása
Molnár Ferenc világhírű regénye alapmű az emberi társadalom természetéről, a hősiesség, az árulás, az esendőség és a hazaszeretet fogalmáról. Nemecsek, Boka, Áts Feri és a többiek örök példák, örök kortársaink. A klasszikus alapmű ezúttal nem gyerekek, hanem ifjú emberek konfliktusaként szólal meg. A drámai helyzetek így még keményebbek, melyeket tovább fokoznak a mai hangzású zenék és dalszövegek. Az előadásban döntő szerepet játszik a tárgyi világ akusztikus megszólaltatása, a színészek zenei-ritmikai kreativitása, a fiatalság ereje, humora, az eredeti mű katartikus üzenete.

Margaret Atwood: Pénelopeia

2024. július 22. (hétfő) 19.00 óra, Kamaraterem
A Gyulai Várszínház és a Maladype Színház közös bemutatója
Homérosz Odüsszeia című eposzának, a trójai háborúnak, valamint Ithaka királynéjának, Pénelopénak, az asszonyi hűség megtestesítőjének Margaret Atwood általi sajátos mítoszadaptációja: Pénelopé történetének modernkori visszhangja és tükröződése, drámai szerkezetbe átültetve. A 2005-ben írt nagysikerű regény (fordító: Géher István) sok szálon futó színpadi feldolgozása a Hádész fogságában őrlődő Pénelopé tragikus sorsának meghosszabbítása, a Szolgálólányok életét követelő kegyetlen gyilkosság miatt érzett fájdalom és bűntudat kivetülése.

Győrei Zsolt – Schlachtovszky Csaba: Erkel és a felkelés

2024. július 24. (szerda) 20.30 óra, Várszínpad
A Gyulai Várszínház és a Csokonai Nemzeti Színház közös bemutatója
Mára kevesen tudják, milyen kicsin múlt, hogy már 1848 őszén nem nyertük meg a szabadságharcot. Ezen értékes pillanatokra épít a Csokonai Nemzeti Színház és a Gyulai Várszínház koprodukciójában készülő komédia. Hiszen, ha a gyulai Szarvas kocsma elszánt dalárainak sikerült volna elrabolniuk Radetzky marsall leányát, a Wenckheim-kastély úrnőjét, akkor a császári had nyilvánvalóan azonnal leteszi a fegyvert…

Ken Kesey – Dale Wasserman: Száll a kakukk fészkére

Erdélyi Hét – Erdélyi magyar színházak bemutatkozása
2024. július 29. (hétfő) 19.00 óra, Erkel Ferenc Művelődési Központ
A székelyudvarhelyi Tomcsa Sándor Színház előadása
A történet egy elmegyógyintézetben játszódik, ahol a hétköznapok kontrollált és kiszámítható egymásutániságát egy új páciens érkezése zavarja meg. McMurphy faragatlan, de élettel teli viselkedése a feje tetejére állítja a megszokott viszonyokat, merészen áthágja az intézmény szabályait, lázad és provokál. Ő az egyetlen, aki még nem törődött bele a helyzetébe. A többi beteg lassan vezetőként tekint rá és lelkesen bátorítják az elnyomó rendszer szimbólumává vált Ratched nővér elleni harcában. A tétek egyre nőnek, a remény egyre veszélyesebb, míg lassan kirajzolódik az ember alapvető kiszolgáltatottsága és tehetetlensége az elnyomó gépezettel szemben.

Presser Gábor – Sztevanovity Dusán – Horváth Péter: A padlás

Erdélyi Hét – Erdélyi magyar színházak bemutatkozása
2024. július 30. (kedd) 20.00 óra, Tószínpad
A nagyváradi Szigligeti Színház előadása
Ég és föld között 35 éve áll A padlás, ez a nagy sikerű félig mese – félig musical.

Mikor e mese íródott, még nem is sejtettük, hogy a számítástechnika egyik legnagyobb port kavaró kérdése éppen a mesterséges intelligencia megjelenése lesz. Főhősünk, Rádi, a kirúgott fiatal tudós olyan gépet alkot, amely arcfelismerő programmal rendelkezik, önmagát javítja, de ha kell, az időjárást is megváltoztatja egy pillanat alatt…

Kokan Mladenović: Madarak

Erdélyi Hét – Erdélyi magyar színházak bemutatkozása
2024. július 31. (szerda) 20.00 óra, Várszínpad
A Csiky Gergely Állami Magyar Színház, Temesvár előadása
Két férfi, akik belefáradtak a soha véget nem érő háborúban eltöltött életbe, a madarakkal együtt felépítik Felhőkakukkvárt, a művészettörténet egyik első megvalósított utópiáját. Két és fél ezer évvel Arisztophanész vígjátéka után, mi továbbra is háborúban élünk, amely nem ér véget, csak alakot vált és földrajzi helyet, fáradtak vagyunk, leigázottak, s csak álmodozunk saját utópiánkról.