Tamási Áron: Boldog nyárfalevél

Tamási Áron Napok

2022. augusztus 13. 17.00 óra, Erkel Ferenc Művelődési Központ
Online jegyvásárlás
Belépőjegy: 2900 Ft – 1900 Ft

 

Tamási Áron: Boldog nyárfalevél

A marosvásárhelyi Spectrum Színház előadása

 

Szereplők:

Vaska Gellért: Bogdán Zsolt m.v.

Kláris: Márton Emőke Katinka

Kupás Tódor: Pál Hunor

Barka: Kuczogi Veronika

Dobola Paskál: Tatai Sándor

Torzsa: György Károly

Mátyus: Kárp György

Vikota: Szász Anna

Lenge: Lengyel Gábor Roland

Asszonyok, katonák: a Maros Művészegyüttes táncosai.

Zenészek: a Maros Művészegyüttes zenekara.

 

Zene: Kelemen László

Koreográfia: Varga János

Díszlet, jelmez: Török Viola, Takács Tímea

Fénytechnika: Incze Róbert, Marthi Szilárd

Hangtechnika: Filip Ignác

Rendező: TÖRÖK VIOLA

 

A bezártság, a magány nyomasztó érzése, a hit egyéni és közös megélése, az együttérzés fontossága, a közös értékrendszer megtartó ereje, a szeretteinkkel való találkozás reménye, a vágy az újrakezdésre visszhangzik Tamási Áron testről és lélekről, bizalomról és a bizalommal való visszaélésről, a régi életforma feladását elváró, az új élet hamis ígéretéről szóló színpadi művében.

A Boldog nyárfalevél a szenvedés árán is a hűség bizonyosságát hordozza, a házastársét, a faluét. A vándorló szerzetes álruhájában a katonaságból visszatérő falu jegyzője – meglehetősen aljas próbatételek megrendezése után – boldogan hullhatott a földre, mint a lelkek harmatát hordozó falevél, mert a felesége után a falu is „jól vizsgázott”. A színház a színházban elv alapján lehetőség nyílt a helyzetbe hozott feleségnek és falunak, hogy megnyilvánuljon és kifejthesse hozzáállását a kényes kérdésekhez.

Előadásunkat Tamási Áron gondolatai alapján kívántuk megvalósítani, miszerint a hagyományokra épülő életforma és értékrendszer szellemi erejét a gondolkozásmódon és kinyilatkoztatásokon túl az élő hagyományként létező népzene, néptánc, népdal fejezi ki.

A Spectrum Színház a Maros Művészegyüttessel a Tündöklő Jeromos után másodszor él a művészi kifejezés eme lehetőségével, miszerint a rituális színház formáját sajátos életszerű módon teremti meg Tamási szellemében, aki megtartó életformának nevezte a művészetben való megnyilvánulást.