Ozsváth Eszter beszámolója az Erkel és a felkelés című bemutató előadásról a Bárkaonline.hu oldalon – 2024. 08. 12.
1848 őszén kifejezetten nagy esélyünk lett volna megnyerni a szabadságharcot, ha nem operál akkor éppen Gyulán „Perkelt”, mert így persze a plánum – no meg a győzelem reménye – is füstbe ment. Hogy miről is van szó a fentebbiekben, illetve milyen az, amikor egy aranyeres gróf maga is részt vesz a jobbágyfelszabadítás ünneplésében, no meg miért van az, hogy „a pestiekben nem lehet megbízni” (még akkor se, ha az illető történetesen gyulai születésű), továbbá, hogy mit is eredményez egy fiolányi hangyany-halvag megfelelő dramaturgiai pillanatban történő használata, egyaránt kiderül a Gyulai Várszínház és a debreceni Csokonai Nemzeti Színház közös ősbemutatójaként létrehozott dalos bohóságból.
Gurzó K. Enikő beszámolója az Úrhatnám polgár című előadásról a Gyulai Hírlapban – 2024. 08. 12.
A Világirodalmi Klasszikusok Fesztiválja keretében látta vendégül augusztus 10-én a Csokonai Nemzeti Színházat a Gyulai Várszínház. A debreceni társulat az Úrhatnám polgár című balettkomédiát mutatta be a tószínpadon Keresztes Attila rendezésében, zenekar, szólista, gyermekkórus és táncosok közreműködésével.
Bóta Gábor beszámolója az Iráni konferencia című előadásról a Népszava napilapban – 2024. 08. 11.
Egy imitált konferenciába belesűrűsödik az életünk és a világunk. Az Iráni konferencia a színészi és rendezői koncentráció, a tehetség diadala. Katartikus élmény, megrázó, de szarkasztikus humorral teli. Érdemes volt másodszor is megnéznem a Gyulai Várszínház Erdélyi Hét programsorozatában.
Gurzó K. Enikő beszámolója a Tangó című előadásról a Gyulai Hírlapban – 2024. 08. 09.
A budapesti Színház- és Filmművészeti Egyetem negyedéves fizikai színházi rendező és koreográfus osztálya Slawomir Mrożek Tangó című sikerdarabjával ébresztett új gondolatokat augusztus 6-án a Gyulai Várszínház Kamaratermében. A szabadság eszméjét és korlátait boncolgató groteszk darabot Lehel Vilmos rendezte, dramaturgja Hevér Ádám.