Bő szekund – Bősze Ádám önálló estje

2019. november 30. 19.00 óra, Kamaraterem
Online jegyvásárlás
Belépőjegy: 1900 Ft

 

Bő szekund

komolyzenei stand-up Bősze Ádám előadásában

2017 augusztusában nem várt sikerrel mutatkozott be Bősze Ádám, a Bartók Rádióés a Virtuózok tehetségkutató műsorvezetője első klasszikus zenei stand upjával, a#szeretnekahallgatók című önálló esttel. A közel másfél órás stand up comedyt vastapssal jutalmazta a Kaposfest közönsége, később hasonló fogadtatásra talált Debrecenben,Szegeden, Pécsett, Székesfehérváron, Miskolcon, Kőszegen, a Tisza-tavi Operafesztiválon és Budapesten. Az utóbbi előadásról a width= Revizorban jelent meg kritika, amelynek szerzője, Csabai Máté így fogalmaz :

“Hogy országos Bősze várható, az már azért is örömteli újság, mert ez a standup-est jó. Jó, mert másfél óráig nem unatkozunk – ez már önmagában nagydolog, egy amerikai standup special ritkán hosszabb 50-60 percnél –, és jó, mert a klasszikus koncertlátogatóknak végre van hol fellélegezni. Igen, ne is tagadjuk, hogy Bősze Ádám most a komolyzenei színtér szelepe, egy olyan esemény főszereplője, ahol végre lehet hahotázni, vihorászni, matatni, cukorkát bontogatni, köhögni, köhögés közben röhögni, röhögés közben köhögni, és így tovább, mert nem fog ránk szólni senki. És végre ki lehet nevetni az operák bugyuta cselekményét, az operaszereplők hülye nevét, azt, hogy ebben a kisestélyis-frakkos „cudar világban”is van komédia és félreértés, na és persze…”

Az új produkció címe „bő szekund”. Ez utal a második előadásra, width= egy zenei szakkifejezésre, de az előadóra is, illetve egy, az esten elhangzó jelenet slusszpoénjára. A 2019. április 26-án a budapesti MOMKultban megtartott premiert teltház várta, az eseményt számos vidéki nagyváros (Győr, Székesfehérvár, Miskolc, Pécs, Szolnok, Esztergom és így tovább) befogadta a 2019-es évadra, angol nyelvű változata pedig az Edinburgh-i Fringe Fesztiválon debütál.

A szünet nélküli produkció jellege nem változik: hossza 1 óra 10 perc, fanyar, gyakran szarkasztikus humorú, ám mindvégig kulturált, elsősorban a klasszikus zene történetéből válogatott sztorikból álló, de közérthető, nem kizárólag a „keményvonalas” zenehallgatók által élvezhető stand up estet kapa közönség.

“A klasszikus zenei szakma kulisszatitkaiba és viszontagságaiba nyerünk nagyon okos és kritikus betekintést, hétköznapi nyelven, anélkül, hogy bárki eszébe jutna,itt aztán a magas művészetről van szó. […] Ez az a hangnem, ami már évtizedek óta hiányzik: a könnyed elegancia. […] Ez a sorozat hiánypótló vállalkozás, akár a stand up-jellegű oldalról, akár a tematikus előadások szempontjából, amelyek szintén különlegesek témájuk, stílusuk miatt. (…)

Egész biztosan lesz folytatás, legyen is, számos téma és humorforrás létezik még a magas művészetben.”

— írja a bő szekund Bartók Plusz Operafesztiválon elhangzó előadásáról kritikájában Szatmári Róbert, a Papageno portál kritikusa.